Wednesday, December 27, 2017

Durian oh durian...


Bila durian dah semakin over price. Kadang aku setuju dengan cadangan untuk boikot raja buah ni tapi tak sampai hati bila memikirkan rata-rata pemilik dusun durian ialah orang Melayu kita. Semalam aku beli durian 101 sekilo harganya RM 28. Aku beli 2 biji RM 100. Jenis durian kampung campur pon sekilo dah RM 18. Sebiji adalah beberapa pangsa. Sepangsa hanya ada 2-3 ulas. Yang dalam pic ni sepangsa jer macam ni.  Untunglah siapa ada dusun durian. Puas makan duriankan. 

Ini yang terasa nak tanam pokok durian ni. Bila harga dah semakin mahal. Tengah makan seulas durian teringat kat orang miskin yang nak makan nasi sebungkus RM 5 pon berkira-kira apatah lagi nak makan seulas durian. Haih. Insaf. 

Ramai tanya aku,  bila nak buat durian crepe? Kalau harga durian macam ni,  kau rasa?  Dahlah durian crepe aku pakai durian 101 atau tembaga atau udang merah atau D24. D24 tu pon last option. So,  puasalah makan durian lepas ni.  Ahak...



with luv,

No comments:

Post a Comment