Monday, September 22, 2014

Finally, I choose this... Redmi Note



Finally, I got this for myself. Selepas di hitung-hitung, aku pilih Redmi Note. Sebab pertama, murah. Sebab kedua, murah dan sebab ketiga juga murah. hahha... just joking.

Sebab pertama kalau ikutkan kriteria yang aku perlukan ialah, storage atau memory. Redmi Note boleh expand up to 32 Gb. Walaupun internal memory hanya 8 gb but at least ada slot untuk MicroSD card compared to Mi 3. The rest macam kamera, processor, RAM adalah lebih kurang sama dengan Mi3. Yes, Mi3 dan OneplusOne mendahului dari segi high end spec tapi dengan kos yang sebanyak itu, aku bleh dapat function yang lebih baik dari Samsung Note 1 or even better dari Samsung Note 2, why not? Harga much cheaper. 

So aku decide untuk pilih Redmi Note. Lagi pun, sebelum ni aku pakai Samsung Note1 so dah biasa dengan size Note. That's y aku carik yang lebih kurang sama. 

Yang penting, gambar cantik, boleh blogging, boleh facebook, whatsapp dan telegram kira oklah kan. Sebab segala urusan bisnes memerlukan benda-benda ni. 

Aku sangat berpuas hati dengan Redmi Note ni. Dengan harga RM 535 sahaja. Cuma hari tu aku tambah casing dan tempered glass screen protector jadi RM 624. Bajet aku 1k so dah jimat banyakkkk.... horayyyyy!

Kelemahan Redmi Note kenalah cerita jugak kan.. Tak boleh video call dan camera tak ada self timer. So far, inilah yang aku nampak kekurangnya tapi kekurangan ni tak mengganggu gugat aku pun... hehhehe..



with luv,

No comments:

Post a Comment