Tuesday, July 2, 2013

Masa untuk berubah



Minggu ini menjadi minggu yang sangat bz dengan tempahan jahitan. I've my own target before coming Ramadhan. Hasrat Ramadhan kali ini ingin bebas dari aktiviti jahitan yang 'hardcore'. Untuk merealisasikan target kali ini, aku harus menyelesaikan segala tempahan sedia ada dalam minggu ini supaya minggu-minggu Ramadhanku lebih tenang dan relax. Tapi aku percaya Ramadhan tanpa jahitan adalah mustahil. Ahak.

Ok, fine. Aktiviti menjahit masih ada dengan sangat minimal. Hopefully. Kalau ikut jadual yang telah aku tetapkan, segala tempahan yang sedia ada akan siap selewat-lewatnya hujung minggu ini. Dan sehari akan di peruntukkan untuk mengemas bilik jahit a.k.a bilik beradu ku. Serabut dah kepala tengok menimbun kain. Ahak. Inilah salah satu sebab kenapa aku tak suka menjahit baju. Memerlukan ruang yang luas untuk menyimpan segala kain-kain tempahan, perca kain. Adehh... Akan ku lemparkan semua kain-kain perca itu.

Tahun ini adalah tahun yang paling sibuk dengan tempahan jahitan baju, sulam dan manik. Oh, tidak.. Aku dah hadkan tempahan manik sebab aku tak punya masa yang cukup untuk melahirkan idea-idea kreatif. Jahitan manik perlukan 'soul' tak boleh tangkap muat. Sebab itu aku hadkan tempahan manik.

Bulan ini juga aku dah set target untuk aku generate extra income bagi bulan-bulan akan datang kecuali bulan Ramadhan. Aku dah mula serius untuk tukar hobi kepada pendapatan sampingan atau mungkin pendapatan utama. Ahak. Setelah sekian lama aku hanya biarkan hobi menjadi hobi dan generate income sedikit bagi menampung kos hobi-hobiku ini. Tapi, mulai bulan ini, hobi adalah pendapatan atau pun bisnes. Let's do it eza!!!

Mudah-mudahan apa yang di rancang menjadi kenyataan. Insyaallah.


with luv,

No comments:

Post a Comment