Thursday, April 11, 2013

secara rasminya..... Alhamdulillah.

As salam,

Officially, I got this for myself. Yeay!
Brother 3034D lock.

Baru beberapa hari lepas aku decide nak tambah koleksi mesin jahit untuk memudahkan kerja-kerja menjahit. Terus plan macam mana nak dapatkan mesin ni. Tidak ada spesifik bajet yang di sediakan untuk ini. Maklumlah, pembentangan belanjawan telah pun di buat awal tahun tempoh hari dan mesin ini tidak ada di dalam senarai aset yang harus di miliki.

Bila hati menginginkannya, mulalah berfikir-fikir cara bagaimana nak dapatkannya. Selepas habis berfikir, aku decide nak join kutu Mesin Jahit. Tak Apalah lambat sedikit sebab tidak ada kepentingan lagi ketika itu. So, bayaran pertama di buat awal April hari tu. 

Selang beberapa hari, satu keputusan drastic telah pun ku buat. Itulah yang di katakan perancangan Tuhan itu sesungguhnya tidak terduga. Kerana beberapa masalah tailor yang timbul, aku mula rasakan keperluan memiliki mesin ini menjadi keutamaan. Dan akhirnya aku decide untuk membeli mesin ini secara tunai. 

Memang di takdirkan untuk aku memiliki mesin ini ketika ini agaknya, segala urusan kelihatan mudah sekali. Hari Jumaat aku decide nak withdraw kutu dengan Kak Zila. Hari Ahad, mesin ini telahpun menjadi milikku. Suka sangat dapat mesin baru.

Kak Zila hantar mesin ni ke rumah pagi Ahad dan ajar cara nak menggunakan mesin ni. Terus aku minta Kak Zila ajar nak buat tudung. Sesi bersama Kak Zila berakhir jam 2 pm. So skang aku dah boleh jahit tudung sendiri. Suka!








with luv,

No comments:

Post a Comment