Thursday, December 27, 2012

Perjalanan ini....


Duduk berteleku sambil menginsafi
Muhasabah diri tentang perjalanan hidup ini
Adakalanya sakit sekali
Ada ketikanya gembira sekali
Apa pun rasa yang dirasai
Punya maksud tersendiri
Semakin hari semakin memahami
Hikmah yang Allah ingin beri
Alhamdulillah...

Dia satu ketika dahulu yang ku benci
Dia satu ketika dahulu yang selalu menyakiti
Dia satu ketika dahulu yang selalu bikin panas hati
Dia, ya dialah yang seringkali menyakiti hati ini

Hari ini aku harus berterima kasih pada dia
Hari ini aku harus bersyukur pada Yang Esa
Kerna pernah menemukan aku dan dia

Di sebalik derita
Masih ada sisi bagusnya
Di sebalik air mata
Masih ada gembiranya

Dia menjadikan aku wanita yang sangat berdikari
Dia mengajari aku tentang kereta yang aku miliki
Katanya supaya mudah di kemudian hari
Baru hari ini aku akui
Dia banyak memudahkan aku untuk memahami
Apabila perihal kereta menjadi topik perbualan kami
Kini, walau aku tidak lagi cuba mempelajari tentang ini
Kerna tugas ini telah ku serahkan pada yang mengetahui
Mujur punya adik di bidang ini
Menjadi tempat rujukan ku hari ini

Harus aku berterima kasih padanya
Kerna ketegasannya semalam
Menjadikan aku kini yang lebih berhati-hati
Dalam aspek keselamatan diri
Pesannya yang aku masih lakukan hingga kini
Harus dan wajib mengunci pintu kereta saat punggung mencecah kerusi
Perkara pertama yang mesti di patuhi
Akhirnya menjadi habit ku kini

Kini aku akui
Hikmah yang Tuhan beri
Untuk aku mempelajari
Ilmu kehidupan ini
Yang tak mungkin di ajar di mana2 institusi
Pengalaman yang mengisi
Perjalanan hidup ini.

Terima Kasih Ya Allah untuk setiap pengalaman yang Kau beri!




with luv,

No comments:

Post a Comment