Friday, February 3, 2012

Bun anyone... ?

Yeay!
Finally dapat juga saya belajar buat roti. Dah lama nak join kelas di Kolej Komuniti tapi selalu sangat jadual clash dengan benda lain. So cuti yang ada, saya ambil kesempatan untuk try dan belajar buat roti. Of cos la accompany by my cousin merangkap cikgu yang mengajar.

Actually tak lah susah mana nak buat roti ni. Rasanya kalau ada bread maker lagi mudah kot. Ada juga yang berkejar mencari bread maker pulak lepas nih. 

Memasak ni ialah hobi kedua saya selepas menjahit. Saya suka try resipi² yang mudah terutamanya kek. Kalau masak lauk pauk nih saya kureng skit. Mungkin sebab ada masterchef yang masak di rumah kan.

So saya sekadar mengambil part² buat kuih jer... ;-)

 Doh yang telah di bancuh + tepung untuk menguli.
Part menguli nih yang letih skit.

 Doh yang dah siap di bentuk.









Dan.....
Inilah hasilnya .........
Homemade bun............
Tanpa bahan pengawet........
100% halal!









with luv,

No comments:

Post a Comment