Friday, January 21, 2011

Di tepi jendela ...



Di tepi jendela itu ... 
tempat aku berteleku... mengimbas kisah dulu..
yg indah untuk di kenang....

Di tepi jendela itu,
aku meratap dan menangisi satu masa dahulu..
Hidup tidak selalu indah....
Ada masanya terlalu sukar..

Di tepi jendela itu,
Aku meluahkan segalanya..kesakitan, keperitan, kepedihan..
segalanya berkumpul menjadi satu..
Menjadikan hati ini tepu..

Di tepi jendela itu,
Menjadi saksi kejatuhanku... 
Terjatuh, bangun dan terduduk ..
Hingga lesu...
Oh di tepi jendela itu ,
Aku menanti sesuatu..
Yg bukan untukku, aku tahu..

Di tepi jendela itu,
Aku bangkit dan bangkit untuk satu harapan,
Aku mula melangkah meninggalkan jendela itu,
walau sakit dan perit kugagahi jua..
demi satu perjalanan..
ya, perjalanan yg harus ku teruskan..
mencari persinggahan yang boleh mengubat lukaku...

Di tepi jendela itu ,
sekali lagi aku berteleku...
bukan untuk menangisi apa yang terjadi..
tapi mengimbas kembali..
kelukaan yang pernah aku alami...
kerna kini... aku telah berdiri dan berlari..
Namun luka itu, masih ada di sini..
Di hati ini....



by,
~ msraiza ~

with luv,

No comments:

Post a Comment